Bu Blogda Ara

18 Şubat 2015 Çarşamba

Lâ İlâhe İllallah'ın Fazileti - 3

Bismillahirrahmanirrahim


Sahih'de Ebu Eyyûb, Hz. Peygamber 'den şöyle rivayet eder:
'Allah'tan başka mâ'bud yoktur. Allah bir'dir. O'nun ortağı yoktur. Mülk ve hamd O'na aittir. O herşeye kâdirdir' meâlindeki kelimeleri on defa okuyan kimse, Hz. İsmail'in evlâtlarından esir düşen dört kişiyi azâd etmiş gibi olur.

Yine Sahih'de Ubâde b. Sâmit tarafından Hz. Peygamber'den şöyle rivayet edilmiştir:


Geceleyin uyanıp, 'Allah'tan başka ma'bud yoktur. Allah birdir. O'nun şeriki yok. Mülk ve hamd O'na mahsustur. O herşeye kâdirdir ve bütün noksanlıklardan münezzehtir. Hamd yalnızca O'na mahsustur. O'ndan başka ma'bud yoktur. O herşeyden daha yücedir. Günahtan dönüş ve ibâdete yöneliş ancak yüce Allah'ın kuvvet ve kudretiyle olur' mealindeki kelimeleri okuyan bir kimse bundan sonra 'Ey Allahım! Beni affeyle derse, günahları affolunur; dua ederse duası kabul edilir; abdest alarak namaz kılarsa na-mazı kabul olunur.

Lâ İlâhe İllallah'ın Faziletine son olarak çok beğendiğim Hz Musa A.s Rabbimizle bir diyaloğunu paylaşmak istiyorum, Elbette bu olayın doğruluğu ve yanlışı konusunda Yüce Allah'ımıza sığınıyorum...

Bir gün Hz. Musa peygamberliğinin sonlarına doğru Rab' bimizden isteği olur.

- Ya Rab'bi, Bu dünyada bana vermiş olduğun şan şeref ayrıca kulların arasında öyle bir görevle görevlendirdiğin için sana özel olarak zikir şanını yüceltmek istiyorum der.

- Allah; Ey Musa Lâ İlâhe İllallah'la zikret,

- Hz Musa: Ya Rab bu zikri herkes söylüyor, ben sana kimsenin bilmediği söylemediği bir zikir istiyorum

- Allah; Ya Musa, Benim En çok sevdiğim zikir Lâ İlâhe İllallah'dır. der...

- Hikayenin tamamını ilerleyen günlerde başka yerlerde Allah izin verirse paylaşacağım,

Hz Musanın Kısaslarını bilenler veya yeni öğrenenler en çok dikkat çekici olarak Hz. Musa'nın isteklerine baktığında, Allah'a çok samimi bir üslupla açıkladığını, bunlar için Allah'a dua edip yardım istediğini görür. Hz. Musa'nın dualarındaki samimiyet, tüm insanlara da örnektir.

Kul Allah'a, samimiyet içinde Allah'ın her şeyi kuşattığını farkında olarak dua etmelidir. Allah herşeyi bildiğine, insanın yaşadığı her olaya şahit olduğuna, insanın aklından geçen her şeyden haberdar olduğuna göre, insanın Allah'tan bir şeyi gizlemeye, örtmeye çalışmasına hiç gerek yoktur.

Kısacası her insan, Allah'a, dünyada hiçbir insana karşı olmadığı kadar samimi ve içten bir şekilde yönelmelidir.

سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَۚ - وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَل۪ينَۚ - وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ

Senin Rabbin; kudret ve şeref sahibi olan Rab, onların nitelendirdiği şeylerden uzaktır, yücedir.﴾180﴿ Peygamberlere selam olsun. ﴾181﴿Hamd, âlemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur. ﴾182﴿









Araştırma, Hikaye ve Yazar: Fatih Akgül




Son...

Hiç yorum yok: