Bu Blogda Ara

8 Mart 2016 Salı

Hepimiz Kaliteli, Kalifiye Yetişmek Zorundayız - M. Es'ad Coşan

Hepimiz kaliteli, kalifiye yetişmek zorundayız. Yetişmek zorundasınız!

Kendi mesleğinizde mütehassıs olacaksınız. Yabancı dil bileceksiniz. Arapça öğreneceksiniz. Türk lehçelerini öğreneceksiniz. Yabancı ülkeleri, müslüman veya gayrimüslim her ülkeyi tanıyacaksınız.

Senelerce önce ben İlâhiyat fakültesinde vazife görüyorken talebelerime dedim ki;

“Her biriniz bir ülkeyi seçin, o ülkede ihtisaslaşın!”

“Ben Sudan’ı seçtim.”

“Ben Senegal’i seçtim.”

“Ben Moritanya’yı seçtim.”

“Ben Nijerya’yı seçtim...”

“Tamam. Git Nijerya’ya; orayı öğren, dilini öğren, kültürünü öğren, tarihini öğren. Orayla bizi nasıl bağlayabilirsin, orayla irtibatımızı nasıl sağlamlaştırabilirsin; sen bu konuda çalış.” diye söylemişimdir.

Dış dünyaya açılmamız lazım.

Son derece bilgili, görgülü olmak zorundayız; dil bilecek -Arapça bilecek- dış seyahatler yapmış olacak, dış ülkelerle ilgilenmiş olacak, dostları tanıyacak...

Ben birçok kimseye davette bulundum; “Gelin Türkiye’ye, misafirimiz olun.” dedim.

Dünyanın her yerinde müslümanlar birbirlerini tanıyacak.

Dergilerimizi ilk çıkarttığımız zaman, derginin yöneticilerine dedim ki;

“Yurtdışı haberlerini daha fazla verin. Müslümanlar dünyanın sadece Türkiye’den ibaret olmadığını anlasınlar; başka yerlerdeki müslüman kardeşlerinden de haberdar olsunlar!”

Hudutlar çözülür çözülmez, açılır açılmaz ilk işimiz Azerbaycan’a ve Özbekistan’a gitmek oldu.

Neden?

“Tanıyalım, ilgi ve irtibatı kuvvetlendirelim.” diye.

Oradan arkadaşları çağırdık, talebeleri çağırdık.

Buna devam edeceğiz.

                                                                                                                                                                                                             M. Es'ad Coşan

Hiç yorum yok: