Bu Blogda Ara

3 Şubat 2015 Salı

Bir varmış Bir Yokmuş...

Bismillahirramanirrahim


Peygamber hikayelerini bilenler bilir, doğru olma konusunda şüpheye düşenlerin sayısı çoktur, Uydurma hikayeler veya masallar hatta yalanlar bir yana bu anlatımların hepsinin bir amacı var/olmalı.

Hikayelerden 2 tanesi sizleri sıkmadan paylaşmak istiyorum, Etkilenmek veya üzerinde düşünmek serbest,

Hikayenin biri Hz. Zekeriya A.s la alakalı,

Peygamber düşmanlarından kaçar, artık öyle yorulmuştur ki kaçacak dermanı kalmamıştır, Zekeriya A.s etrafına bakar ve en kalın ağacın yanına gelir,

Peygamber ağaca emreder " Ey ağaç Yarıl ve beni sakla " der,

Ağaç tereddüt etmeden yarılır ve Zekeriya a.s içine alır.

Şeytan, Peygamberin Düşmanlarına Zekeriya a.s'ın saklandığı ağacın yerini gösterir ve düşmanları ağacı kesmeye başlar.

Testerenin dişlerini Zekeriya a.s'ın başının tam ortasına gelir ve tam acının başlangıç noktasında bağırmaya başlar;


Allah c.c ' Sus... Eğer ses çıkarırsan seni peygamberlik defterinden silerim ' der...

Zekeriya a.s acılar içinde sessizce ortadan bölünür...

Yardımı ağaçtan değil Benden isteyecektin Der Tek ilahımız Allah...

İkinci Hikaye ise Hz. Yusuf a.s ile alakalı...

Dünya Hz. Yusuf a.s 'ın güzelliği halen konuşur,

Bütün detayı anlatmaktansa direk hikayenin temasını sizlerle paylaşacağım.

Firavun; Baş şarap taşıyanını ve fırıncı başını zindana attırır,

Yusuf a.s'ın Zindandaki 5. yılıdır. Bir zaman sonra bu 2 kişi rüya görürler ve gördükleri rüyayı Hz. Yusuf a.s' a anlatırlar.

Hz. Yusuf a.s Rüyalarını yorumlar;

Şarap taşıyıcıya 3 gün sonra geri çıkacaksın efendine tekrar şarap taşımaya devam edeceksin,

Fırıncısının Rüya yorumusu ise içler açısı idi, " Asılacaksın ve gözlerini kargalar oyacak." der ve Hz Yusuf'un tabirleri gerçekleşir.

Yusuf a.s firavunun baş şarap taşıyıcısına, beni unutma, efendilerine suçsuz olduğumu anlat, beni çıkarsınlar diye yardım ister.

Aradan tam 7 yıl sonra Hz. Yusuf a.s hapis hayatının 12. yılında firavun 1 rüya görür.

Sarayda kimse rüyasına anlam veremez,




Ülkedeki bütün büyücüleri ve rüya tabircilerini tamamını toplar ve kimse firavunun rüyasını yorumlayamaz,

Nihayet taşıyıcının aklına Hz. Yusuf gelir,

Efendim; Ben bu rüyayı yorumlayacak kişiyi biliyorum der ve Hz. Yusuf hapisten Kurtulur.

Hz. Yusuf sakiden yardım istemeseydi ve her zaman ki gibi sabır göstererek Allah'dan gelene tabi olsaydı 5. yılında hapisten çıkacaktı,

Ama Hz. Yusuf sakiden yardım istediği için Allah c.c Hz. Yusuf'u hapiste fazladan 7 yıl daha yatırdı.

Bir önceki hikaye ile hemen hemen aynı,


Gerçek şu ki!


Kuranı Kerimi okuyanlar ve bu konuda araştırmalar yapanlar konuların ne anlama geldiğini daha iyi bilirler, Derinlere inmeye gerek yok, Fatiha, ihlas ve yasin sureleri tam manasıyla anlayarak ve inanarak okuyanlar, Aslında Rab'bimizin bu ve bunun gibi kıssaları neden kullarına yaşattığı açık birşekilde bellidir.

Emir ve yasaklara, kurallara Sabretmeyi bileceğiz her konuda iyimserlik içinde çok çalışacağız ve yardımı Sadece Allah'dan bekleyeceğiz.

Hz. Yusuf'u kuyudan çıkarıp Mısıra Sultan yapan Rab'bimiz bizlere hem dünyada hem ahirette iyilik güzellikler versin.



                                                   Araştırma ve Yazar: Fatih Akgül


Hiç yorum yok: